yees, för min skull

Nu känner jag att det är dags att ta tag i bloggandet igen. Behöver skriva av mig, det underlättar så mycket. Man får prata av sig till någon som inte dömer, ger rätt eller fel svar, eller svar på tal. Man kan liksom bara skriva precis så som det känns. Det var riktigt längesen jag skrev, känner att det nästan är lite svårt och formulera sig. I vanliga fall snurrar ju allt bara runt i hjärnan och man förstår sig inte riktigt på det man känner och varför man känner så..

Jobb under hela sommaren, jobbar lika mycket som en heltidare. Ändå lite sjukt, tänk att jag gjort det sen skolan slutat och kommer göra det tills den börjar igen. Fast man ska inte klaga, jag har valt det själv! Och det är väldigt bra pengar :)
Hur ställer jag mig då till att jonas kom in på sin utbildning, helt under bart faktiskt men ändå konstigt. Bra eftersom han verkar så motiverad och för framtiden ser det lovande ut. Men lite skrämmande på samma gång. Hur kommer det bli nu de närmaste tre åren? Är det mycket som kommer förändras tro? Jag vet faktiskt inte och det kanske är det som skrämmer mig. Jag vill alltid ha sån kontroll men jag har lovat mig själv nu att jag måste slappna av. Vad skönt det är att skriva av sig, synd bara att det inte blir så avslappnat som man vill ha det från början. Jag skriver liksom för min egen skull men ändå för någon annans.. so strange
Go on, thats just how it is

Tog körkort den 18 juni, måste nog tillhört en av de bästa dagarna någonsin. Den dagen glömmer man inte va? eller? Fyllde arton innan dess, förlovade mig den 20 mars. Det känns konstigt när man tänker efter hur mycket saker man har hunnit med och vad för typ av saker..
Spanien med Catrine var inte heller helt fel, helt underbar om man får säga så ;D

Livet känns annars mycket bra, har varit lite väl stressad nu en period men jag känner verkligen att jag börjar få grepp om verkligheten igen. Jag vet vem jag är och var jag står, även vem jag har valt att ha runt om mig. Väldigt nöjd med det livet jag lever och hur jag har valt att leva det. Jag känner att man i första hand bör lyssna på sig själv men även på andra. Inte när det gäller vem man ska bli kär i eller vem man ska umgås med eller om man är vacker som man är osv. För i de lägena måste man känna sig själv så bra att man kan ta ansvar för sina handligar och de kan ingen annan påverka. Utan jag menar verkligen att man bör öppna ögonen och lyssna på människor från hela världen, även dom som inte bara existerar i sitt eget kretslopp. Det finns en helt ny värld som vi människor är för blinda att se. Den ligger kanske så nära att den är så lätt att missa. Vad vet jag, en artonårig tjej som tror sig ge svar på alla problem. Det är inte det jag är ute efter, jag är ute efter för förståelse bland levande varelser, såna som du och jag är. Jag tror att det är vad mänskligheten behöver. Slå sig till ro, lyssna på sig själv och sen ta del av andra och deras åsikter. Folk är så trångsynta, det finns faktiskt så mycket mer. Människor känner sig smarta och allmänbildade men om det nu verkligen är så. Hur kan då så patetiska och löjliga saker dyka upp. Jag förstår inte och jag förstår mig inte heller på människor som skiljer människor på ras och färg. Skilj istället på människans egenskaper och vilja, med andra ord vad för typ av människa personen är. 


Kommentarer
Postat av: lisa & matilda

hejsan! :)

vi har en designutlottning på våran blogg! om du är inteserad: http://smilinggirls.blogg.se/2009/august/designutlottning.html#comment

det står där hur man gör :)

2009-08-14 @ 13:25:01
URL: http://smilinggirls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0