...

Oj, jag kom på att jag inte skrivit något från vår Egypten resa. Vi åkte härifrån den 16 juli upp till Stockholm där vi bodde på hotell. På kvällen träffade jag Jonas pappa för första gången. Tänk att vi har varit tillsammans i 2 år nu och det var första gången. Puhu, men det var en av de bästa dagarna i mitt liv iallafall. Dom hämtade oss, vi körde in till Stockholm City, käkade, tog en promenad och sen körde dem oss tillbaka till hotellet efter som klockan skulle ringa halv fyra dagen efter. Iallafall klockan hann bli väldigt mycket innan vi somnade, Jonas somnade inte alls. Vi gjorde oss iordning, fixade allt och efter några timmar så satt vi på planet påväg ner till Egypten. Det kändes så bra.
... Vi checkade in på vårt 4 stjärninga hotell (det var riktigt fint). Det första vi gjorde när vi kom ner va att lämna av väskorna och bara gå en promenad längs vattnet, det var varmt, skönt och solen lyste med en ljusblå himmel omkring sig. Alla dagar hade samma fina väder, det var liksom inte för varmt men riktigt varmt...  Nu till vad vi gjorde där nere. Jaa, vi snorklade, såg 10 st delfiner hoppandes en halv meter ifrån oss. Vi körde Jeep i öknen, åkte till kairo, pyramiderna, museumet, åkte runt i hela Kairo och sen gick vi på det största köpcentrat jag någonsin sett i hela mitt liv. Och vet ni vad, det var kliniskt rent. Vi åt en måltid som kostade 2 svenska kronor/person. Vi tog oss in till Hurghada ett antal gånger. Lärde känna jätte mycket folk, egyptiska då :) Så jag kan bara säga att vår resa var oförglömlig. Det var den bästa resan jag någonsin varit på. OFÖRGLÖMLIG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0